Toimitus ja palautus
Yleistä tietoa
Verkkokaupan tuotteita myy EliteLash (y-tunnus: Beautymed Pro Oy 3492893-1 ).
Tuotteet myydään vain ammattilaisille ja alaa opiskeleville Suomeen, sekä muihin EU maihin. Tuotteiden ja toimitus- tai maksutapakulujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteiden tai palveluiden esiintyminen xtrembeauty.fi sivuilla ei tarkoita tai takaa, että kyseisiä tuotteita tai palveluita olisi jatkuvasti saatavilla. Pidätämme oikeuden tuotteiden toimituksen muuttamiseen tai perumiseen ilman ennakkoilmoitusta. Beautymed Pro Oy / EliteLash ei vastaa välillisistä vahingoista, jotka ovat pääasiallisen toimintamme tai vahingon sivuvaikutuksia, kuten ansionmenetykset.
Tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus tuotteen saapumisesta. Palautusoikeus koskee vain avaamattomia, myyntikunnossa olevia tuotteita. Mikäli pakkaus on aukaistu ja kokeiltu, ei tuotteella ole enää palautusoikeutta. Palautusoikeus ei myöskään koske kosmetiikkaa tai hygieniatuotteita (esim. puhdistusvaahto).
Asiakaspalvelun tavoitat ensisijaisesti soittamalla verkkokaupan työntekijöiden työajan puitteissa arkisin klo 9-16 välillä. Viesteihin vastaamme niiden saapumisjärjestyksessä sekä päivän työtehtävien mukaisesti, esimerkiksi uusien erien tullessa työmäärä väliaikaisesti nousee jolloin emme pääse vastaamaan viesteihin välttämättä ollenkaan. Pyydämme siis ensisijaisesti aina soittamaan. Poistomyynnistä ostetuille tuotteille ei voida myöntää normaalia vaihto- tai palautusoikeutta tuotteiden loppumisen vuoksi ja pidätämme oikeuden tarjota ensisijaisesti hinnanalennusta.i
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Toimitus
1. Toimitusaika
Varastossa olevien tuotteiden normaali toimitusaika on 1-4 arkipäivää. Tuotteet postitetaan tilauspäivänä, tai sitä seuraavana arkipäivänä. Mikäli toimitusajassa tulee viivästys, olemme välittömästi yhteydessä asiakkaaseen. Yleisistä toimitusajan viivästymisistä ilmoitamme selkeästi verkkokaupan nettisivuilla (esimerkiksi loma-ajat).
Osa verkkokaupan tuotteista on ennakkotilattavissa/jälkitoimituksessa, josta kerrotaan jokaisen tuotteen kohdalla erikseen, mikäli näin on. Tuotteille on annettu suuntaa antava toimitusaika, jolloin tavaroita aletaan lähettämään eteenpäin tilaajille. Tämä on kuitenkin vain arvio, joten valitettavasti joskus arvio voi venyä, ja tilaukset lähteä näin joko aikaisemmin tai myöhemmin. Olemme kuitenkin asiakkaisiin erikseen yhteydessä, mikäli ennakkotilauksissa tulee muutoksia.
Noudattaessa tuotteet Kuopion varastolta, sovitaan hakuaika ennakkoon. Tuotteet on noudettavissa 1-3 vuorokauden sisällä, usein jo heti samana päivänä.
2. Toimitustavat
Jokaisen tuotteen kohdalla on mahdolliset toimitustavat, mistä voit valita mieleisen. Hinnat ovat selkeästi näkyvissä. Halutessasi voit valita noudon Kuopion hoitolalta (Suokatu 35), mutta hakuaika on sovittava erikseen. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun, mikäli valitsit noudon toimitustavaksi.
Maksutavat
Visma Payments
– Jos kortinhaltija käyttää reseptilääkkeitä, tai jos kortinhaltijalla on jokin sairaus, kortinhaltijan tulee konsultoida lääkäriään tuotteiden sopivuudesta.
– Väittämät sivustolla eivät ole ruokaviraston tarkistamia eivätkä tuotteet ole tarkoitettu minkään sairauden diagnosointiin, hoitoon, parantamiseen tai estämiseen.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/
Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Klarna
Klarna lasku: Saat laskun tilauksesi mukana. Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskutuslisä 3,60 euroa.
Osamaksu – Klarna tili: Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.
Voit lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissasi kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.
Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.
*Osamaksuvaihtoehtojen kulut:
Maksuaika | Vuosikorko | Avausmaksu | Laskutusmaksu |
3kk | 0% | 9,90 € | 3,95 € |
6kk | 0% | 29,95 € | 3,95 € |
12kk | 0% | 39,95 € | 3,95 e |
24kk | 9,95% | 29 € | 3,95 € |
Tili | 22% | 0 € | 3,95 € |
Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.
Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: Klarna tiliehdot
*Katso ajantasaiset tiedot ja korot Klarnan sivuilta.
Palautukset
Palautusaika on 14 vrk tilauksen saapumisesta noutopisteeseen/tuotteen hausta. Palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja myyntikelpoinen. Avattuja tuotteita ei voi palauttaa, eikä alennuksessa olevia tuotteita. Myöskään kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita ei voi palauttaa hygieniasyistä (esim. pesuvaahto). Asiakas kustantaa lähettämisestä aiheutuneet postikulut. Palautettavat tuotteet lähetetään osoitteeseen:
Xtreme Beauty
Suokatu 35
70110 Kuopio
Ilmoita palautettavasta tuotteesta tai tuotteista kirjallisesti sähköpostiin asiakaspalvelu@xtremebeauty.fi ja mainitse seuraavat asiat:
Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:
- Palautuksen syy
- Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
- Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahd. erotuksen).
- Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.
Mikäli tilauksessa on yrityksen virhe (esim. väärä tuote) tai tuote on vioittunut merkittävästi, ilmoitathan asiasta saman protokollan mukaan. Tällöin yritys maksaa postitusmaksun. Postimaksu kustannetaan edullisimman vaihtoehdon mukaan ja esimerkiksi paperi-ilmoituksesta koituvat lisäkustannukset ovat asiakkaan maksettavat.
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteet tulee palauttaa avaamattomina ja myydyissä seteissä. Mikäli tuotteissa ei ole esimerkiksi alkuperäisiä kääreitä, ei palautusta voida hyväksyä. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Lain mukaan verkkokauppa ei ole velvollinen kustantamaan automaattisesti asiakaspalautuksesta aiheutuvia kuluja. Reklamaatio edellyttää, että tuotteessa on selkeä valmistusvirhe ja se pitää voida todentaa. Mikäli tuotteessa on osittainen virhe, tarjoamme ensisijaisesti hinnanalennusta tai alennuskoodia. Avaamattomia tuotteita ei voi vaihtaa toisiin tuotteisiin, vaihtaminen onnistuu ainoastaan palauttamalla tuote ja tekemällä uusi tilaus. Lähtökohtaisesti asiakkaan itse väärin tilaamat tuotteet eivät oikeuta maksuttomaan palautukseen vaan postimaksu tulee maksaa itse.
Kun palautus on hyväksytty ja käsitelty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen sen maksutavan kautta jota tilaukseen on käytetty. Käsittelyaika palautuksissa on 7-30 arkipäivää.
Reklamaatio
Reklamaatiotilanteessa sinun on otettava yhteyttä 7 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Reklamaatio toimitetaan kirjallisesti asiakaspalvelu@xtremebeauty.fi sähköpostiosoitteeseen. Liitäthän mukaan tilauksen numeron ja kerro tekstin + kuvin, mikä reklamaation syy on.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti ja vasta silloin, kuin reklamoitava tuote on lähetetty takaisin Kuopion varastolle. Palautukset tulee lähettää paketteina takaisin ja toimituskulut tulee maksaa itse. Palautuksesta tulee lähettää seurantatunnus sähköpostiin asiakaspalvelu@xtremebeauty.fi
Huom! Sosiaalisessa mediassa/whatsapissa ilmoitettuja reklamaatioita EI käsitellä. Reklamaatio otetaan käsittelyyn vasta, kun reklamaatio on ilmoitettu kirjallisesti sähköpostitse ja tuote lähetetty Kuopion varastolle. Mikäli tuotetta ei lähetetä takaisin varastolle tutkittavaksi, ei reklamaation käsittely lähde etenemään.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut, tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee virheestä ilmoittaa välittömästi sähköpostitse asiakaspalvelu@xtremebeauty.fi
• Kadonneesta tilauksesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme viimeistään 2 viikon (14 arkipäivää) kuluttua tilauksesta. Tämän jälkeen tehtyjä ilmoituksia emme hyvitä.
• Ilmoitus virheellisestä toimituksesta on tehtävä viiden (5) päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Toimitus on virheellinen jos sieltä puuttuu esimerkiksi jokin tuote. Ensisijaisesti puuttuvat tuotteet hyvitetään rahan palautuksena tai uudelleen lähetyksenä jos tuotetta on varastossa.
• Ilmoitus viallisesta tuotteesta on tehtävä viiden (5) päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
• Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä reklamaatio kuljetusyhtiölle
• Väärät tuotteet tulee palauttaa ja liittää mukaan lähetyslista sekä selkeästi tieto mitä on saatu ja mitä piti tulla.
Viestiin tulee kirjata selkeästi
tilaajan tiedot
tilausnumero
tarkat tuotetiedot jota asia koskee:
Jälkitoimitukseen jääneet tuotteet toimitetaan heti kun niitä on saatavilla. Tuotepuutoksista tehdään maksunpalautus. Katso kohta “maksunpalautus”
Tilauksen peruuttaminen tai kaupan purku
Tuotteen tilauksen voi peruuttaa, jos tilatun tavaran toimitusta ei ole vielä aloitettu etkä ole saanut lähetyksestä vahvistusta. Peruminen on sopimusrikkomus, minkä vuoksi myyjällä on oikeus vahingonkorvaukseen. Tilauksen perumisesta ja kaupan purusta veloitamme käsittelykuluja 14,90€. Käsittelykulut sisältävät ne kustannukset, jotka meille seuraavat tilausten peruuttamisesta. Perimme lisäksi palauttamismaksun joka on suuruudeltaan 5% tilauksen loppusummasta. Tämä kattaa käsittelykulut sekä kaikki muut kustannukset jotka meille aiheutuvat, muun muassa maksuvälittäjän provision sekä postikulut. Nämä maksut menevät meiltä aina suoraan silloin kun tilaus otetaan käsittelyyn.
Noutomaton tilaus
Tuote on haettava 4 viikon kuluttua varastolta. Mikäli et pääse hakemaan tuotetta, voimme lähettää tuotteet valitsemaanne osoitteeseenne. Tällöin postituskulut veloitetaan erillisenä maksuna. Emme säilytä tuotteita yli 4 vk varastolla.
Jälkitoimitus ja ennakkomyynti
Jälkitoimitukseen jääneet tuotteet toimitetaan heti kun niitä on saatavilla. Mikäli tuote on loppunut varastosta, summalle voidaan tehdään lahjakortti kauppaan samalla arvolla. Ennakkomyynnissä olevat tuotteet toimitetaan heti kun ne ovat saapuneet varastoon,
toimitusajankohta on nähtävillä ostaessasi tuotteen. Toimitusajankohta on kuitenkin vain arvio, sillä maailmantilanne voi vaikuttaa tuotteiden kulkemiseen. Ennakkotilauksia ei voi peruuttaa. Peruutus ei ole oikeutettu, vaikka tuote myöhästyy arvioidusta saapumisajasta. Ennakkotilausta tehdessä tuote on jo maksettu tehtaalle, joten tästä syntyy myyjälle kohtuutonta tappiota.
Ylivoimainen este (force majeure)
Beautymed Pro Oy / EliteLash ei vastaa jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meidän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista muuttujista. Näitä ovat muun muassa sota, luonnonmullistukset, viesti- tai tuontikielto, viranomaisen päätös, yleisen liikenteen häiriintyminen tai muu vastaava EliteLash toimintaa vaikeuttava tai estävästä toiminta. Verkkokaupan toimintaa voivat vaikeuttaa myös esimerkiksi verkkosivusto sekä kuljetusyritykset.
Koulutukset
EliteLash myy lähi- ja verkkokoulutuksia. Lähikoulutuksesta maksettavaa varaus/koulutusmaksua ei palauteta sen maksamisen jälkeen. Koulutuspäivämäärää voidaan vaihtaa painavista syistä, esimerkiksi sairastumisen vuoksi. Uusi koulutuspäivä määrätään palveluntarjoajan toimesta, mahdollisimman pikaisesta aikataulusta. Koulutuspäivän siirrosta veloitetaan 200€, koska se aiheuttaa yritykselle tappiota.
Muuta tietoa
Pidätämme oikeuden muuttaa käyttöehtojamme sekä hinnoittelua ja muuta liiketoimintaan liittyvää. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin käyttöehtoihin. Kaikki tilaukset ovat sitovia. Tmi Sara Roseberg / Xtreme Beauty pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen, mikäli tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Ripsituotteet eivät ole kuluttaja-asiakkaille.